Vara asta, la Edenred România, am găzduit un stagiu de practică pentru studenţii care şi-au dorit să ia contact cu mediul corporate şi să înveţe responsabilităţile unui job. Timp de o lună, aceştia au avut parte de o experienţă de învăţare şi lucru alături de specialiştii din cadrul Edenred România.
Ne-am dorit ca prin experienţa întregului program Student Experience@Edenred, Teodora şi Cătălin (studenţii recrutaţi în program) să simtă vibe-ul Edenred. Şi, ne bucurăm că am reuşit! 😊
Întreaga experienţă a depăşit aşteptările studenţilor. O spun chiar ei, recunoscători pentru oamenii Edenred pe care i-au întâlnit, pentru cât de repede s-au integrat în echipă şi pentru toate lucrurile noi descoperite.
Am gândit pentru studenţi un program de onboarding adaptat cunoştinţelor şi abilităţilor lor, astfel încât să se familiarizeze cu structura organizaţională a companiei, să înţeleagă rolul departamentelor şi cum colaborează colegii din echipe diferite. Studenţii s-au bazat permanent pe sprijinul tutorilor lor, iar acest lucru i-a ajutat să se integreze uşor în echipă.
Mi-am dorit să descopar cât mai mult din mediul unei companii, să învăţ lucruri noi, să mă dezvolt şi să am oportunitatea să descopăr ce mi-ar plăcea să fac, cel puţin în viitorul apropiat. Întregul stagiu de practică a fost peste aşteptări. Încă din prima zi m-am integrat foarte uşor, am fost primită cu zâmbetul pe buze şi am simţit dedicarea şi interesul pe care l-au oferit toţi cei implicaţi, pentru a avea parte de cel mai bun stagiu de practică. Până acum, aici am simţit că m-am integrat cel mai rapid.
Aşteptările mele, atunci când am aplicat la stagiul de practică din cadrul Edenred România, vizau buna desfăşurare a stagiului de practică şi oportunitatea de a acumula informaţii şi idei noi. Sunt bucuros că întreaga experienţă a întrecut cu mult aşteptările mele. Lumea din Edenred este foarte deschisă. Am fost implicat în diverse activităţi şi de fiecare dată când am avut vreo nelămurire mi s-a explicat totul pas cu pas. Pe lângă asta, toţi cei cu care am avut de-a face au fost dornici să mă cunoască, creându-se un mediu foarte plăcut şi prietenos de lucru.
Cătălin Trandafir, student la Facultatea de Management (ASE)
După 4 săptămâni de practică, studenţii şi-au încheiat stagiul având o imagine mai clară despre ce înseamnă un mediu de lucru business şi ce oportunităţi de dezvoltare profesională pot accesa pe viitor.
Sunt cu gândul la zâmbetul pe care îl am la terminarea orelor de practică şi recunoscătoare pentru oamenii pe care i-am întâlnit, pentru toate lucrurile noi pe care le-am aflat şi învăţat, dar, în acelaşi timp, tristă pentru timpul scurt pe care l-am petrecut aici. În continuare, mai am multe de descoperit, iar această oportunitate a fost binevenită în dezvoltarea mea.
Tinerilor, le-aş spune să exploreze, pentru că Edenred România este un mediu complex, în care orice întrebare sau curiozitate este binevenită. Este o experienţă de neuitat, care te formează şi care contribuie la parcursul profesional al oricărui student.
Recomand programul de practică la Edenred România tuturor celor care doresc să experimenteze mediul de lucru în cadrul unei companii private. Edenred România este printre cele mai serioase şi potrivite societăţi în ceea ce priveşte desfăşurarea şi gestionarea unui stagiu de practică, dar şi în ceea ce priveşte colectivul şi oportunităţile pe care le ai.
La Edenred, credem în potenţialul tinerilor de a creşte, dacă li se oferă sprijinul şi resursele necesare. Iar programul de practică Student Experience @Edenred este modul nostru de a crea conexiuni cu sens cu tinerii care îşi doresc să se dezvolte profesional într-un mediu de business competitiv, aşa cum este Edenred România.
Edenred Românialansează în premieră în România Picnic la Muzeu, în parteneriat cu ArtSafari şi Mastercard. Acțiunea, inspirată de programul FOOD, este o inițiativă menită să ajute la conștientizarea importanței unui „moment de respiro” de calitate. Programul FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand) este cel mai amplu program european, coordonat de Edenred, ce susține obiceiurile alimentare sănătoase ale angajaților și, pe plan național, ale elevilor din școli și grădinițe.
Expoziția temporară inedită, „Picnic la muzeu”, are loc în perioada 27 iunie – 21 iulie, timp în care vizitatorii au ocazia să ia masa în galeria de artă de la Palatul Dacia-România (Str. Lipscani nr. 18-20, București). Pentru o viață sănătoasă, pauza de prânz se ia cu… artă!
„Este cunoscut faptul că arta are un impact profund asupra bunăstării noastre emoționale. Are puterea de a evoca emoții, de a stimula gândirea și de a oferi un mijloc de exprimare care poate fi atât cathartic, cât și terapeutic. Dar poate fi conceptul de wellbeing exprimat prin artă? Prin expoziția temporară Picnic la muzeu, organizată în parteneriat cu Art Safari şi Mastercard, ne propunem tocmai acest lucru – să invităm publicul la reconectare cu sine și cu ceilalți, ilustrând contextul: pauza de prânz. Edenred este un promotor activ al pauzei de prânz și un susținător al obiceiurilor alimentare sănătoase în rândul angajaților și al generațiilor tinere, angajații de mâine, iar această inițiativă creativă completează workshop-urile, programele și campaniile de informare pe care le derulăm pentru aceștia”, a declarat Lelia Mancaș, Director de Marketing, Comunicare și CSR, Edenred România.
Ar putea o expoziție de artă să ne influențeze pozitiv obiceiurile alimentare și stilul de viață? Noi spunem: „Categoric DA”! 16 lucrări de artă cu tematică de picnic, inclusiv o creație ce aparține celebrului Salvador Dalí – „Apariția unei fețe și a unei fructiere pe o plajă” („Apparition of Face and Fruit Dish on a Beach”), în variantă cromolitografie, invită publicul să reflecteze asupra impactului pe care-l poate avea pauza și, în special, cea de masă, asupra rutinei cotidiene. Dincolo de o reconectare mai bună cu sine, acest moment din miezul zilei este indispensabil pentru echilibru. Un prânz alături de colegi, prieteni sau colaboratori, departe de calculator, poate reprezenta o sursă de echilibru și poate oferi inspirația creativă de care avem cu toții mare nevoie, indiferent de activitatea pe care o desfășurăm.
Expoziția cuprinde și lucrări ale unor importanți artiști români, precum Francisc Gall, Francisc Șirato, Alexandru Ciucurencu ori Ion Pacea. Vizitatorii care doresc un „Picnic la muzeu” pot comanda mâncare, folosind cardul de masă Edenred, atât la restaurantele din zona ArtSafari, cât și prin platformele de food delivery. Iar masa o pot servi chiar la Palatul Dacia-România.
Ce se întâmplă în cadrul expoziţiei?
Despre Edenred
Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând 52 de milioane de utilizatori și 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a peste un million de clienți corporativi în 45 de țări.
Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme dedicate angajaților), mobilitate (soluții multy-energy, mentenanță, taxe de drum, parcări și vouchere de transport) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).
În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections. For good.”, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de soft mobility.
Cei 12.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi.
În 2023, datorită activelor tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de 41 de miliarde de euro, desfășurat în principal prin aplicații mobile, platforme online și carduri.
Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40 ESG, CAC Next 20, CAC Large 60, Euronext 100, FTSE4Good și MSCI Europe.
Logo-urile şi alte denumiri comerciale menționate şi prezentate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SE, ale subsidiarelor sale sau ale unor terțe părți. Acestea nu pot fi utilizate în scopuri comerciale fără acordul prealabil scris al proprietarilor lor.
Despre Mastercard
Mastercard este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Misiunea noastră este să generăm și să dezvoltăm o economie digitală atotcuprinzătoare, care să ofere tranzacții sigure, simple, inteligente și accesibile, în beneficiul tuturor, de pretutindeni. Prin transfer de date sigur și prin rețele impenetrabile, prin parteneriate și cu pasiune, inovațiile și soluțiile noastre le permit persoanelor fizice, instituțiilor financiare, guvernelor și companiilor să își atingă potențialul maxim. Conexiunile noastre acoperă peste 210 țări și teritorii, astfel încât construim o lume sustenabilă care le oferă tuturor accesul la posibilități de neprețuit.
Despre Art Safari București:
Art Safari - susținut de BCR, Lidl, Glo, Porsche, Kinder, Schweppes, Brâncoveanu, Beciul Domnesc, Yamaha, Profiart și Voxility - este specializat în realizarea de pavilioane expoziționale. Upgraded by George. Organizatorul anual al Pavilionului de Artă București – cel mai mare conglomerat de expoziții de artă din România – ajuns la a 14-a ediție, realizează, în parteneriat cu muzeele de artă din România și internaționale și colecționarii privați, ample expoziții retrospective care își propun recuperarea valorilor de patrimoniu. Având o puternică latură educaţională, misiunea sa este de a apropia arta de public și de a educa noile generații prin organizarea de ateliere de artă pentru copii, tururi ghidate și expoziții de artă contemporană în spații neconvenționale, cum ar fi Aeroportul Henri Coandă sau metroul bucureștean. Art Safari este proiect cultural național strategic și este realizat în parteneriat cu Muzeul Municipiului București. În cele 13 ediții de până acum a înregistrat aprox. 500.000 de vizitatori. Mai multe detalii: artsafari.ro.
Contact presă: press@artsafari.ro
București, 26 iunie 2024. 1.200 de porții de mâncare au fost gătite și distribuite de către angajații voluntari Edenred persoanelor din categorii aflate în dificultate. Inițiativa a fost organizată în cadrul Ideal Day, o zi dedicată acțiunilor de solidaritate în comunitățile locale în care Edenred activează. Ediția din acest an a fost realizată în parteneriat cu Federaţia Băncilor pentru Alimente din România – FBAR, cu sprijinul Social Food, program al asociaţiei fondate de chef Adrian Hădean, și al Primăriei Municipiului București, prin Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București (DGASMB), care a pus la dispoziția voluntarilor cantina socială OMINIS.
„Cea de-a opta ediție Ideal Day ne-a reunit într-o misiune definită de empatie și sprijin. Gătind pentru persoanele mai puțin norocoase decât noi, am avut ocazia să oferim nu doar hrană, ci și un sentiment de apartenență în comunitate și grijă. Această inițiativă întruchipează angajamentul nostru de a aduce o schimbare pozitivă tangibilă în viețile celor care au cea mai mare nevoie, întărind valorile fundamentale de solidaritate și spirit civic care stau la baza eforturilor de responsabilitate socială corporativă ale Edenred. Sunt mândru de implicarea colegilor mei atât pentru această zi, cât și pentru alte acțiuni de voluntariat pe care le organizăm de-a lungul anului la nivel local, precum donații de sânge, acțiuni de plantare sau colectare alimente”, a declarat Görkem Oran, Director General, Edenred România.
„În curând se împlinesc 10 ani de când am început munca și în această direcție: mese calde pentru oameni aflați la nevoie, cursuri de bucătari pentru cei care nu au nicio altă șansă să își câștige existența, acțiuni de conștientizare privind risipa alimentară. Am ales să devenim mai vizibili, pentru că așa putem ajuta mai mulți oameni. De la 1.000 de mese calde/zi la 10.000, la 100.000. Pentru aceasta este nevoie de multe mâini și inimi puse laolaltă și, iată, reușim. Acum prin parteneriatul cu Edenred, mâine prin Kitchen Battle, cel mai mare eveniment caritabil din România, poimâine prin voi, cei care doriți sa propagăm ideea că este ușor să ajuți”, a declarat chef Adrian Hădean.
Peste 120 de angajați Edenred din București, Sfântu Gheorghe și Timişoara au participat la acțiunea de voluntariat. La cantina socială OMINIS, voluntarii Edenred au gătit cu ingrediente puse la dispoziție de către Social Food, Macromex şi Banca pentru Alimente București. Reprezentanţii Social Food au coordonat proiectul, instruirea bucătarilor și detaliile logistice pentru ca porțiile de mâncare să poată fi gătite și livrate - 150 de porții pentru masa de prânz, care au fost servite la cantină, și 850 de porții pentru cină, care au fost livrate. Beneficiarii au fost persoane fără adăpost, persoane marginalizate, copiii lipsiţi de îngrijirea familiei, bătrâni din cămine și alte persoane în dificultate din nouă centre de îngrijire din Bucureşti.
„La Banca pentru Alimente luptăm zilnic pentru a reduce sărăcia și foametea, diminuând risipa alimentară și oferind hranei o nouă valoare. Ne dorim să nu mai existe hrană risipită, în timp ce atât de mulți oameni nu-și pot permite o masă caldă. Tocmai de aceea ne bucurăm când aducem împreună companii, asociații și oameni dornici să schimbe această realitate, pentru că așa dăm naștere unor comunități în care Binele e făcut mai Bine,” a declarat Gabriel Sescu, Președinte Federația Băncilor Pentru Alimente din România - FBAR.
În același timp, angajații voluntari ai Edenred de la punctul de lucru din Sfântu Gheorghe au gătit împreună cu reprezentanţii Băncii Regionale pentru Alimente Braşov, la Asociația Serviciul de Ajutor Maltez, 200 de porţii de mâncare pentru copii din familii în dificultate, aflați în tabără aici. Angajaţii de la Timişoara, alături de Banca Regională pentru Alimente Timişoara, au participat la un atelier de gătit sustenabil alături de copiii din tabăra de vară de la Kuncz.
Ideal Day, ziua faptelor bune
Începând cu 2016, în luna iunie, Edenred sărbătorește Ideal Day, o zi dedicată acțiunilor de solidaritate în comunitățile locale în care compania este prezentă. În această zi, cei peste 12.000 de angajați Edenred, din 45 de țări, au posibilitatea să se implice în acțiuni de voluntariat ce vizează cele trei direcții de responsabilitate socială ale Grupului: Ideal People, ce urmărește îmbunătățirea calității vieții; Ideal Planet, dedicată conservării mediului și Ideal Progress, concepută pentru inițiative comerciale cu componente sociale.
***
Despre Edenred
Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând peste 60 de milioane de utilizatori și mai mult de 2 milioane de comercianți parteneri din 45 de țări prin intermediul a aproape 1 milion de clienți corporativi.
Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme dedicate angajaților), mobilitate (soluții multy-energy, mentenanță, taxe de drum, parcări și vouchere de transport) și plăți corporative (carduri virtuale).
În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections. For good.”, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai prietenoase cu mediul și mobilitate sustenabilă.
Cei 12.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi.
În 2023, datorită activelor tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de 41 de miliarde de euro, desfășurat în principal prin aplicații mobile, platforme online și carduri.
Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40 ESG, CAC Next 20, CAC Large 60, Euronext 100, FTSE4Good și MSCI Europe.
Logo-urile şi alte denumiri comerciale menționate şi prezentate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SE, ale subsidiarelor sale sau ale unor terțe părți. Acestea nu pot fi utilizate în scopuri comerciale fără acordul prealabil scris al proprietarilor lor.
Contact de presă Edenred România
Roxana Glonț Alexandra Chivu
PR Director Senior PR Manager
M. 0742.220.386 M. 0740.121.532
rglont@golin.ro achivu@golin.ro
50 de bucătari din unități de învățământ publice și private din Timișoara au participat la atelierul din cadrul programului Masă și Clasă găzduit de Selgros Timișoara
Timișoara, 6 iunie 2024 – Edenred România, în parteneriat cu Asociația Școlilor Particulare (ASP) și Selgros România a organizat la Timișoara primul atelier de educație nutrițională din acest an dedicat bucătarilor din unitățile de învățământ, pentru a-i ajuta să gătească mai sănătos și mai atractiv pentru copii. Evenimentul a avut loc cu participarea a 50 de bucătari de la școlile publice și private din județ și a fost găzduit de Selgros, partener care se implică activ în proiecte dedicate educației în domeniul gastronomiei.
Inițiativa face parte din programul „Masă și clasă”, un model de parteneriat intersectorial Edenred România, Asociația Școlilor Particulare (ASP) și Asociația pentru Valori în Educație (AVE), lansat în 2023. Programul își propune să sprijine unitățile de învățământ în efortul lor de transformare educațională sistemică, precum și în creșterea accesului elevilor din școli și grădinițe la mese calde și la o alimentație sănătoasă.
„Din 17.026 de unități de învățământ de stat la nivelul anului școlar 2022-2023, doar 1.855 beneficiau de cantine școlare pentru a servi o masă caldă elevilor. Însă nu neapărat și sănătoasă, iar aici vorbim de valoarea nutrițională a preparatelor gătite. După ce anul trecut am format cu succes primii 50 de bucătari ai școlilor din Capitală, ne reînnoim angajamentul pentru susținerea pe termen lung a alimentației sănătoase în grădinițe și școli prin organizarea unui nou atelier dedicat formării bucătarilor, de data aceasta din Timișoara. Prin această inițiativă ne propunem să creăm un spațiu de dialog prin care să creștem gradul de conștientizare privind necesitatea unei nutriții echilibrate pentru copii și să contribuim, într-un mod pragmatic și eficient, la creșterea capacității școlilor de a oferi acces la mese echilibrate pentru elevii din instituțiile de învățământ”, a declarat Lelia Mancaș, Director Marketing, Comunicare și CSR, Edenred România.
Suportul de curs pentru atelierul de educație nutrițională îl constituie Ghidul de rețete sănătoase pentru elevii din școli și grădinițe. Ghidul este rezultatul unei ample colaborări între specialiști în nutriție, medici și bucătari și oferă un suport practic și valoros unităților de învățământ în promovarea unei alimentații echilibrate și nutritive pentru preșcolari și elevi. Materialul include informații și recomandări pentru alimentația sănătoasă a copiilor și 50 de rețete echilibrate nutrițional destinate cantinelor școlare, adevărate modele de meniuri în acord cu standarde profesionale de referință. Rețetele sunt documentate științific cu anchete alimentare și sunt realizate pe categorii de vârstă. În plus, conțin etichetări nutriționale, ceea ce le face ușor de adoptat nu numai de cantinele școlare, dar și de către companiile furnizoare de catering pentru unitățile de învățământ. Ghidul poate fi accesat online de toate şcolile din România.
Programul „Masă și clasă” se aliniază politicilor publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli și face parte din strategia de responsabilitate socială a Programului FOOD (Fighting Obesity through Offer & Demand) din România. FOOD este cel mai mare program european public-privat de promovare a obiceiurilor alimentare sănătoase în rândul angajaților și elevilor (în plan național), fiind coordonat de Edenred în 10 țări UE. În România, FOOD a fost lansat de Edenred în 2018, sub patronajul Administraţiei Prezidenţiale a României – Departamentul Sănătate Publică, și are ca parteneri Institutul Național de Sănătate Publică și Asociația Medicilor de Familie București-Ilfov.
***
Despre Edenred
Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând 52 de milioane de utilizatori și 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a 950.000 de clienți corporativi în 45 de țări.
Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme dedicate angajaților), mobilitate (soluții multy-energy, mentenanță, taxe de drum, parcări și vouchere de transport) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).
În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections. For good.”, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de soft mobility.
Cei 10.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi.
În 2023, datorită activelor tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de 41 de miliarde de euro, desfășurat în principal prin aplicații mobile, platforme online și carduri.
Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40 ESG, CAC Next 20, CAC Large 60, Euronext 100, FTSE4Good și MSCI Europe.
Logo-urile şi alte denumiri comerciale menționate şi prezentate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SE, ale subsidiarelor sale sau ale unor terțe părți. Acestea nu pot fi utilizate în scopuri comerciale fără acordul prealabil scris al proprietarilor lor.
Contact de presă Edenred România
Alexandra Chivu
Senior PR Manager
M. 0740.121.532
București, 28 mai 2024. Angajații români sunt din ce în ce mai preocupați de zona de wellbeing, pentru 6 din 10 angajați beneficiile din zona de wellbeing fiind prioritare în alegerea unui job, potrivit studiului Benefit realizat de Edenred România, ce analizează evoluția și tendințele actuale din industria beneficiilor extrasalariale din România. Ediția din acest an a studiului Benefit este realizată în parteneriat cu HUMANISTIC, companie de consultanță în domeniul resurselor umane și mediul organizațional, și OLX Locuri de muncă.
Dacă ne uităm la cele cinci dimensiuni ale wellbeing-ului organizațional, fizic, emoțional, financiar, profesional și spiritual, bunăstarea financiară este cea mai mare provocare pentru o treime dintre angajați, în timp ce bunăstarea mintală/emoțională este principala îngrijorare la birou pentru un sfert dintre angajați.
Ecosistemul beneficiilor extrasalariale adresează toate cele 5 dimensiuni ale wellbeing-ului organizațional (fizic, emoțional, financiar, profesional și spiritual) și permite angajatorilor să răspundă cât mai bine la nevoile în continuă evoluție ale angajaților, pentru a crește bunăstarea acestora.
Astfel, pe zona de sănătate fizică, angajații au la dispoziție în platforma Edenred Benefit abonamente la săli de fitness și consultații de nutriție, în timp ce pe partea de sănătate emoțională pot găsi în platformă modalități de relaxare și petrecere a timpului liber, inclusiv activități culturale. În materie de siguranță financiară, platforma vine cu o multitudine de oferte speciale și permite acces la instrumente financiare de protecție, cum ar fi asigurările sau pensiile private, în timp ce la nivel profesional angajații au acces prin platforma Edenred Benefit la cursuri și instrumente de learning & development. Nu în ultimul rând, pe cea de-a cincea dimensiune, spirituală, vorbim de acces la centre spa sau consultații psihologice și psihoterapie.
"Piața de beneficii extrasalariale a evoluat semnificativ, reflectând adaptările la contextul socio-economic și la tendințele de pe piața muncii. Companiile au folosit din plin oportunitățile oferite de legislație, inclusiv majorarea sumelor pentru cardurile de masă, de exemplu, și au apelat la beneficiile extrasalariale pentru a oferi un venit în plus angajaților în context inflaționist. Astfel, bugetele de beneficii au continuat să crească, acoperind 10-30% din compensația totală. Ne așteptăm și în continuare la o creștere, previziunile noastre fiind că și pentru 2024 bugetul mediu lunar de beneficii va înregistra creșteri de două cifre, pentru al cincilea an consecutiv. Stăm în continuare aproape de clienții noștri cu informații și recomandări astfel încât să facă cele mai bune alegeri pentru angajații lor, soluțiile și produsele oferite de Edenred contribuind semnificativ la reducerea presiunii financiare și la îmbunătățirea calității vieții angajaților", spune Ovidiu Bîrsă, Director Comercial, Edenred România.
Potrivit studiului Benefit, bugetul mediu lunar alocat beneficiilor extrasalariale oferite de companii angajaților a crescut în 2023 cu un procent de 12%, de la 696 RON la 783 RON. Topul industriilor, din punct de vedere al bugetelor alocate per angajat, este condus de companiile de servicii financiare, cu un buget mediu per angajat de 988 RON/lună, urmat de IT & software, cu 803 RON/lună, industrie și comerț cu bugete similare, 716 RON/lună și respectiv 712 RON/lună.
Pe de altă parte, pentru a răspunde cât mai bine nevoilor în continuă evoluție ale angajaților, tot mai mulți angajatori apelează la flexibilizarea beneficiilor, lucru care începe să devină un avantaj competitiv în materie de employer branding și îmbunătățește semnificativ retenția angajaților. Oferirea de beneficii flexibile este o tendință în creștere care se observă la angajatorii din toate domeniile, numărul companiilor care aleg sistemul de beneficii flexibile Edenred Benefit fiind în creștere cu 20% în 2023 față de 2022.
Topul celor mai accesate beneficii extrasalariale
Indexul locurilor de muncă realizat de OLX Locuri de muncă și dat publicității în februarie 2024 arată că, dincolo de creșterea nivelului salarial și acordarea unor beneficii financiare atractive, angajații români își doresc de la angajator beneficii extrasalariale în egală măsură cu promovarea unui echilibru între viața personală și cea profesională. Îmbunătățirea condițiilor de muncă, a atmosferei de lucru și a relaționării în echipă sunt, de asemenea, în topul preferințelor angajaților. Angajații pun mai mult preț pe nivelul lor general de bunăstare, au așteptări mai mari de la angajatori în această zonă, iar modul în care răspund angajatorii influențează decisiv satisfacția și retenția angajaților.
De asemenea, Studiul Career Shift 2022 al Humanistic remarcă o creștere a nivelului de stres în mediul profesional, aproape 60% dintre angajații chestionați declarând că s-au simțit stresați sau foarte stresați la job în ultimele șase luni. Din acest motiv, un angajat ar schimba un loc de muncă pe un altul, cu salariu similar, pentru beneficii mai bune legate de mediul de lucru, lucrul la distanță sau timpul liber. În topul lucrurilor la care un angajat nu este dispus să renunțe chiar și pentru un salariu mai mare se află timpul liber, posibilitatea de lucru la distanță și programul de lucru.
Corelat cu aceste tendințe de pe piața muncii, în topul celor mai accesate beneficii extrasalariale în platforma Edenred Benefit se află turismul, cu o creștere de 58% față de 2022, cadourile – beneficii în natură, cu o creștere de 35% față de anul precedent, și cadourile oferite pentru ocazii speciale, cu o creștere de 18%. Următorul beneficiu preferat de angajați, cu o creștere de 63% față de anul 2022, este reprezentat de telemuncă, devansând beneficiile din zona de sănătate, locul cinci, și pensiile private, aflate pe locul șase. Creșterile semnificative pe zona de turism și activități culturale, de 58%, și respectiv 71%, reflectă nevoia angajaților de relaxare, reducere a stresului și îmbunătățirea echilibrului între viața personală și zona profesională. Topul exclude cardul de masă, care rămâne în continuare beneficiul #1 preferat de angajații din România.
Dacă până anul trecut, pensiile private erau mai degrabă în top 3 preferințe pentru Gen X și Baby Boomers, din 2023 a început să câștige teren și în rândul generațiilor mai tinere, ceea ce denotă un interes crescut pentru zona de siguranță financiară, un alt indicator important de wellbeing.
Noua versiune a platformei Edenred Benefit oferă o mai bună experiență utilizatorilor și susține bunăstarea angajaților
Pornind de la tendințele de pe piața muncii, cu accent pe importanța zonei de wellbeing, noua versiune a platformei online Edenred Benefit, disponibilă din luna iunie, oferă utilizatorilor o experiență îmbunătățită, integrând instrumente și funcționalități noi. Totodată, oferind acces la un ecosistem amplu de beneficii extrasalariale, platforma răspunde mai bine nevoilor angajaților, susținând creșterea nivelului lor general de bunăstare, pe toate cele cinci dimensiuni, atât la birou, cât și în timpul liber.
Printre noutățile cu care vine noua versiune a platformei Edenred Benefit se numără:
Despre Edenred
Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând 60 de milioane de utilizatori și 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a 1 milion de clienți corporativi în 45 de țări.
Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme dedicate angajaților), mobilitate (soluții multy-energy, mentenanță, taxe de drum, parcări și vouchere de transport) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).
În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections. For good.”, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de soft mobility.
Cei 12.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi.
În 2023, datorită activelor sale tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de aproximativ 41 de miliarde de euro, efectuat, în principal, prin aplicații mobile, platforme online și carduri.
Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good și MSCI Europe.
Logo-urile şi alte denumiri comerciale menționate şi prezentate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SE, ale subsidiarelor sale sau ale unor terțe părți. Acestea nu pot fi utilizate în scopuri comerciale fără acordul prealabil scris al proprietarilor lor.
Contact de presă Edenred România
Alexandra Chivu
Senior PR Manager
M. 0740.121.532
București, 1 aprilie 2024 - Edenred va lansa, în premieră, carduri virtuale pentru produsele Card de masă, Card de vacanță, Card cultural și Card cadou. Soluția pune la dispoziția utilizatorilor aceleași funcționalități ca un card tradițional, fără suportul din material plastic. Noile funcționalități digitale oferite de Edenred vor fi disponibile imediat ce legea privind posibilitatea emiterii de tichete pe card virtual va intra în vigoare.
„De la tichetul de masă pe hârtie, în ritm cu evoluția nevoilor consumatorilor și a tendințelor globale, Edenred și-a redefinit modelul de business prin auto-reinventare și inovare, devenind astăzi o liderul pietei de beneficii extrasalariale din România. Introducerea cardurilor virtuale este următorul pas firesc, adaptat noilor modele de lucru ale companiilor și ale angajaților și aliniat la un imperativ major de mediu – eliminarea plasticului din procesele de producție. Prin această inițiativă, Edenred își consolidează angajamentul de a atinge zero emisii nete de carbon până în 2050, a declarat Görkem Oran, Director General Edenred România.
Cardul virtual este reprezentat de un număr unic de card de 16 cifre, generat digital și atașat contului de utilizator din aplicația MyEdenred, ce va oferi aceleași funcționalități ca un card fizic, dar direct de pe smartphone. Odată activat, beneficiarii se vor putea bucura de întreaga experiență digitală oferită de ecosistemul Edenred. Prin intermediul cardurilor virtuale Edenred, angajații beneficiază de o soluție de plată simplă, rapidă, mereu la îndemână și de un nivel înalt de securitate. Datele cardului virtual vor fi disponibile doar în aplicația MyEdenred, ceea ce elimină și riscurile de a pierde sau deteriora cardul.
Carduri digitale și prietenoase cu mediul
În prezent, aproape 100% dintre soluțiile Edenred sunt digitale, ca urmare a strategiei pe termen lung de a deveni o companie axată pe tehnologie și un lider al inovației în industria beneficiilor extrasalariale. Introducerea cardurilor virtuale completează ecosistemul digital oferit de Edenred și contribuie, totodată, la procesul de eliminare a plasticului, anunțat la finalul anului 2021, când compania a lansat cardurile eco, realizate din PVC reciclat în proporție de 85,5% devenind la acel moment primul furnizor de beneficii extrasalariale din România care oferea carduri mai prietenoase cu mediul.
Edenred își propune, astfel, să protejeze mediul înconjurător prin reducerea amprentei de carbon, a consumului de resurse și a deșeurilor, cu obiectivul de a atinge zero emisii nete de carbon până în 2050.
Despre Edenred
Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând 60 de milioane de utilizatori și 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a 1 milion de clienți corporativi în 45 de țări.
Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme dedicate angajaților), mobilitate (soluții multy-energy, mentenanță, taxe de drum, parcări și vouchere de transport) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).
În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections. For good.”, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de soft mobility.
Cei 12.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi.
În 2022, datorită activelor sale tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de aproximativ 38 de miliarde de euro, efectuat, în principal, prin aplicații mobile, platforme online și carduri.
Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40, CAC 40 ESG, CAC Large 60, Euronext 100, Euronext Tech Leaders, FTSE4Good și MSCI Europe.
Logo-urile şi alte denumiri comerciale menționate şi prezentate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SE, ale subsidiarelor sale sau ale unor terțe părți. Acestea nu pot fi utilizate în scopuri comerciale fără acordul prealabil scris al proprietarilor lor.
Contact de presă Edenred România
Alexandra Chivu Ruxandra Cosma
Senior PR Manager Senior Media Associate
M. 0740.121.532 M. 0752.310.445
achivu@golin.ro rcosma@golin.ro
Evenimentul a marcat aniversarea a cinci ani de prezență în România a programului european FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand)
București, 12 martie 2023 - Edenred, liderul pietei de beneficii extrasalariale în România, în parteneriat cu HORA, organizație reprezentativă a industriei ospitalității românești, a organizat astăzi la Palatul Parlamentului primul eveniment al anului care pune accent pe importanța obiceiurilor alimentare sănătoase și pe impactul pe care acestea le au pentru performanța și bunăstarea angajaților. În plus, în cadrul evenimentului s-a discutat despre eforturile, la care contribuie și Edenred prin programul FOOD, de a îmbunătăți capacitatea managerială a directorilor de școli de a atrage finanțări pentru a-și dezvolta infrastructura pentru masa caldă a elevilor sau pentru a contribui la alte valențe legate de alimentația sănătoasă a copiilor - în principal creșterea echilibrului nutrițional al meselor și nevoia unor repere de meniuri create de profesioniști.
Evenimentul a marcat, totodată, aniversarea a cinci ani de când FOOD, cel mai mare program european de educație alimentară, este prezent și în România. Alături de cele mai importante voci ale autorităților publice (Cancelaria Primului-Ministru, Ministerul Educației, Institutul Național de Sănătate Publică, membri ai celor două camere ale Parlamentului României, Ambasada Franței în România) și de business, conferința FOOD a creat o platformă de dezbatere și de conștientizare privind impactul pozitiv pe care îl are parteneriatul colaborativ între mediul public și cel privat în obiceiurile alimentare ale românilor și în consolidarea unei culturi naționale puternice de prevenție.
„Alimentatia sănătoasă nu este doar un subiect la modă. Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, angajații care au obiceiuri nutriționale echilibrate pot fi chiar și cu 20% mai productivi. De altfel, această convingere se reflectă și în percepția angajaților români, aproape 100% dintre cei care au răspuns sondajului Barometrului FOOD 2023 declarând că alimentația sănătoasă este un factor decisiv pentru starea lor generală de bine. Ultima perioadă a venit cu provocări noi pentru stilul nostru de viață. De aceea, ne-am propus să continuăm misiunea FOOD de a conecta toți partenerii relevanți - factori guvernamentali și de business, restaurante sau cantine, dar și mici producători locali – și împreună cu HORA să dezvoltăm un ecosistem funcțional care să faciliteze unui număr cât mai mare de angajați posibilitatea de a accesa cu ușurință un prânz sănătos, în timpul programului de lucru și cât mai aproape de birou”, a declarat Ana Busuioc, Legal & Corporate Affairs Director, Edenred.
„Mâncatul conștient este poate cel mai mare lux al timpurilor noastre, din păcate. În vria în care trăim, uităm de multe ori să ne acordăm timp pentru a ne bucura cu adevărat de masă. Pentru echilibrul nostru și pentru sănătate. Tot din grabă, de cele mai multe ori, facem alegeri nepotrivite și nu dintre cele mai sănătoase pentru organism. Salut inițiativa Edenred de a promova un stil de viață sănătos și mă bucur că noi, prin organizația Hora, putem contribui la educarea și însușirea unui comportament echilibrat în relația cu mâncatul. Așadar, încurajez pe toată lumea să se bucure zilnic de pauza de prânz așa cum se cuvine, și vă așteptăm la restaurante, pentru un plus de bună dispoziție”, a declarat Radu Savopol, președinte HORA și co-fondator 5 to go.
Conferința a adus, în premieră, în dezbaterea publică și rezultatele Barometru FOOD 2023, un amplu sondaj anual Edenred al tendințelor alimentare (ale angajaților și ale restaurantelor), realizat în 19 țări, inclusiv România. Studiul relevă o nouă tendință globală: în vremuri de inflație, angajații, mai mult ca niciodată, acordă o atenție deosebită alimentației sănătoase și doresc să mănânce mai bine, chiar dacă acest fapt devine împovărător pentru bugetul lor. Astfel, aproape jumătate din angajații români au declarat că utilizează 40% din venitul lunar pe alimente. În acest context, cardul de masă este perceput ca un instrument puternic de securizare a bugetului pentru alimente, 8 din 10 angajați români afirmând că tichetele de masă le cresc puterea de cumpărare, iar 7 din 10 respondenți menționând că acestea au, în această situație economică, și un impact semnificativ în diminuarea stresului.
Barometrul FOOD scoate la suprafață preferința tot mai mare a angajaților români pentru „farfuria verde sănătoasă” de mâncare, adică una în care predomină produsele proaspete (95%) și legumele (87%). Se remarcă o nevoie a angajaților în creștere pentru preparatele echilibrate și sănătoase (57%), care se reflectă în principal printr-o cerere mai mare pentru produse locale (53%) sau vegane (40%).
Restaurantele din România fac eforturi să vină în întâmpinarea acestei tendințe la nivel de consumator, în ciuda barierelor pe care le întâmpină în încercarea de a-și îmbunătăți oferta și de a oferi produse mai sănătoase. 6 din 10 reprezentanți de restaurante chestionați în studiu au declarat că pregătirea unor preparate și retete sănătoase este mai costisitoare, deși 5 din 10 au considerat că această schimbare generează surse de venit durabile. Principalele măsuri luate de către restaurante sunt cele legate de schimbarea furnizorilor cu cei care oferă produse mai sănătoase și de origine locală (74%) și orientarea către produse organice (63%).
Evenimentul de la Palatul Parlamentului s-a încheiat cu Cea mai Mare Pauză de Prânz. Edenred a invitat peste 55.000 de parteneri să-și scoată astăzi echipele la prânz pentru a genera împreună – prin puterea exemplului personal (Lead by example) - cea mai amplă mișcare a mediului de business în susținerea importanței pauzei de prânz și a meselor sănătoase.
FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand) este un model de parteneriat public-privat și cel mai amplu program european în promovarea obiceiurilor alimentare sănătoase în rândul angajaților și combaterii risipei alimentare. Coordonat de Edenred în 11 țări, FOOD mobilizează în acest demers 31 de parteneri publici și privați prestigioși, precum Institutul Național de Sănătate Publică și Asociația Medicilor de Familie București-Ilfov în plan național.
****
Despre Edenred
Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând 52 de milioane de utilizatori și 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a 950.000 de clienți corporativi în 45 de țări.
Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme dedicate angajaților), mobilitate (soluții multy-energy, mentenanță, taxe de drum, parcări și vouchere de transport) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).
În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections. For good.”, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de soft mobility.
Cei 10.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi.
În 2022, datorită activelor sale tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de aproximativ 38 de miliarde de euro, efectuat, în principal, prin aplicații mobile, platforme online și carduri.
Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40 ESG, CAC Next 20, CAC Large 60, Euronext 100, FTSE4Good și MSCI Europe.
Logo-urile şi alte denumiri comerciale menționate şi prezentate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SE, ale subsidiarelor sale sau ale unor terțe părți. Acestea nu pot fi utilizate în scopuri comerciale fără acordul prealabil scris al proprietarilor lor.
Despre HORA
HORA, Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România, este autoritatea reprezentativă a industriei ospitalităţii româneşti, având misiunea de a susţine şi de a promova interesele şi valorile comune ale membrilor săi pe plan naţional şi internaţional. Organizaţia numără peste 100 de membri şi îşi propune să redefinească industria ospitalităţii româneşti pe coordonatele etice, economice şi culturale pe care le merită.
Contact de presă Edenred România
Alexandra Chivu Ruxandra Cosma
PR Manager Senior Media Associate
M. 0740.121.532 M. 0752.310.445
București, 18 octombrie 2023. 170 de școli, grădinițe și licee de la nivel național au aplicat pentru a participa la programul „Masă și clasă”, primul program de transformare sistemică a unităților de învățământ organizat de Edenred, în parteneriat cu AVE (Asociația pentru Valori în Educație) și Asociația Școlilor Particulare (ASP), prin intermediul căruia instituțiile de învățământ beneficiază de suport pentru a oferi și îmbunătăți calitatea meselor calde servite copiilor în unitățile școlare.
Dintre acestea, 140 de instituții vor fi invitate să participe la programul „Masă și clasă”. Reprezentanții școlilor admise vor beneficia, prin AVE și experții săi, de mentorat și training pentru dezvoltarea capacității manageriale de a atrage finanțări din fonduri publice, europene sau de la fundații non-profit cu care să genereze soluții legate de infrastructură sau de calitatea nutrițională a meselor oferite copiilor.
„În România, aproximativ 30% dintre copiii în vârstă de 7-9 ani sunt supraponderali, în timp ce între 15 și 20% dintre ei sunt obezi, conform unui clasament realizat de OMS al statelor din estul și sud-estul Europei. Studiile arată că 60% dintre copiii supraponderali riscă să se confrunte cu aceeași afecțiune și mai departe, ca adulți. La Edenred, ne dorim să promovăm un comportament etic și responsabil atât în rândul angajaților noștri, cât și în comunitățile cu care interacționăm, prin demersuri educative și implicare socială. Așadar, în contextul în care din ce în ce mai mulți copii se confruntă cu probleme de sănătate din cauza obezității sau a nutriției deficitare, considerăm că este absolut necesar să acționăm și să venim în sprijinul școlilor prin inițiative care pot conduce la o schimbare profundă a alimentației oferită copiilor în unitățile de învățământ. Suntem impresionați de cât de bine a fost primit demersul nostru și de numărul mare de școli care au aplicat în cadrul programului Masă și clasă, fapt ce ne reconfirmă relevanța acestuia. Suntem siguri că programul nostru va contribui la o adopție exponențială de bune practici nutriționale în școli și dorim să fim susținători ai acestui proces pe termen lung”, a declarat Dana Sîntejudean, Director Zonal Europa, Orientul Mijlociu și America Hispanică.
Din grijă pentru nutriția sănătoasă a copiilor
O componentă importantă a programului „Masă și clasă” o reprezintă încurajarea adoptării obiceiurilor alimentare sănătoase. În parteneriat cu AVE (Asociația pentru Valori în Educație) și cu sprijinul Edenred România, Asociația Școlilor Particulare a realizat Ghidul de rețete sănătoase pentru școli. Acesta a fost lansat la Conferința Anuală a Școlilor Particulare, organizată în perioada 28 - 29 septembrie, fiind pus gratuit online la dispoziția tuturor instituțiilor de învățământ publice și private din România. Materialul cuprinde rețete (mic dejun, două gustări, prânz), testate în prealabil, pentru o perioadă de 2 săptămâni. Ca noutate, rețetele sunt însoțite de resurse științifice (anchete alimentare care arată cantitatea și numărul de calorii necesare la o masă) și de etichete nutriționale, ceea ce le face ușor de preluat de către companiile furnizoare de catering pentru unitățile școlare.
În avanpremieră, 50 de bucătari din unitățile școlare au învățat să prepare rețetele prezentate în ghid, în cadrul a trei zile intensive de workshop-uri de formare, unde, în plus, s-au inițiat în principiile unui mod de a găti mai sănătos și atractiv pentru copii, fiind îndrumați de profesioniști în gastronomie și nutriție.
„În colaborare cu AVE (Asociația pentru Valori în Educație) și alături de Edenred România, am conceput Ghidul de rețete sănătoase pentru școli. Acest ghid răspunde unei nevoi de a oferi elevilor o alimentație echilibrată, furnizând școlilor modele de rețete care respectă cele mai înalte standarde nutriționale. Prin această inițiativă, ne-am propus nu doar să promovăm o alimentație sănătoasă, ci și să încurajăm o implicare mai profundă a comunității în educarea gusturilor și alegerea responsabilă a alimentelor pentru generațiile viitoare”, a declarat Christian Comșa, Președinte Asociația Școlilor Particulare.
Programul „Masă și clasă” face parte din EduFOOD, direcția strategică pentru 2023-2026 în România a programului FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand), coordonat de Edenred în 11 țări UE. Totodată, inițiativa se aliniază la politicile publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli.
****
Despre Edenred
Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând 52 de milioane de utilizatori și 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a 950.000 de clienți corporativi în 45 de țări.
Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme dedicate angajaților), mobilitate (soluții multy-energy, mentenanță, taxe de drum, parcări și vouchere de transport) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).
În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections. For good.”, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de soft mobility.
Cei 10.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi.
În 2022, datorită activelor sale tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de aproximativ 38 de miliarde de euro, efectuat, în principal, prin aplicații mobile, platforme online și carduri.
Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40 ESG, CAC Next 20, CAC Large 60, Euronext 100, FTSE4Good și MSCI Europe.
Logo-urile şi alte denumiri comerciale menționate şi prezentate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SE, ale subsidiarelor sale sau ale unor terțe părți. Acestea nu pot fi utilizate în scopuri comerciale fără acordul prealabil scris al proprietarilor lor.
25 de ani în România
Anul acesta, Edenred aniversează 25 de ani de activitate în România. În această perioadă, compania s-a adaptat continuu pentru a răspunde nevoilor în continuă schimbare ale consumatorilor, evoluției tehnologice și schimbărilor economice și sociale, devenind principala platformă digitală pentru servicii și plăți din România, cu soluții 100% digitale pentru angajați, companii, comercianți și administrație, conectate într-un ecosistem simbiotic. Edenred continuă să fie un actor social responsabil, promovând soluții virtuoase din punct de vedere social, economic și ecologic, plasând astfel principiile ESG în centrul tuturor activităților sale.
Despre AVE (Asociația pentru Valori în Educație)
Asociația pentru Valori în Educație (AVE) este o organizație non-profit, al cărei principal obiectiv este acela de a aduce sistemul educațional din România în top 10 din Europa, până în 2035. AVE dorește să transforme sistemul educațional din România într-unul care să promoveze respectul, onestitatea, spiritul de echipă și responsabilitatea. Puteți fi la curent cu acțiunile AVE urmărind paginile de LinkedIn, Facebook și Instagram.
Despre Asociația Școlilor Particulare (ASP)
Asociația Școlilor Particulare (ASP) este structura asociativă reprezentativă la nivel național a unităților particulare de învățământ, cu un total de 306 membri, grădinițe, școli primare, gimnaziale și licee, înființată în anul 2020 pentru a reprezenta și sprijini unitățile de învățământ preuniversitar cu finanțare privată din România. ASP promovează standarde ridicate de calitate în educație și susține colaborarea și schimbul de bune practici între unitățile de învățământ preuniversitar. ASP are ca obiectiv principal creșterea performanței și sustenabilității școlilor din România pentru a asigura copiilor experiențe de învățare bazate pe performanță academică și pe dezvoltarea abilităților și competențelor pentru viață. (www.asp-romania.ro)
Contact de presă Edenred România
Alexandra Chivu Ruxandra Cosma
PR Manager Senior Media Associate
M. 0740.121.532 M. 0752.310.445
achivu@golin.ro rcosma@golin.ro
Din dorința de a contribui la un viitor mai bun, Edenred România investește în parteneriate strategice, strâns legate de cele 3 direcții fundamentale de responsabilitate socială ale companiei: îmbunătățirea calității vieții oamenilor, protejarea mediului înconjurător și implicarea în dezvoltarea responsabilă, bunăstarea și progresul comunităților locale. În acest fel, contribuie direct sau indirect la 12 din cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă, stabilite de către ONU.
La nivel național, Edenred România sprijină activitatea a peste 16 organizații neguvernamentale. În cursul acestui an, alocă resurse financiare în valoare de peste 1.000.000 de lei, în angajamentul de a genera schimbări pozitive în domeniul educației și de a contribui la îmbunătățirea calității meselor calde și echilibrate pentru copii.
Dezvoltarea durabilă nu se rezumă doar la acțiunile din prezent, ci se referă și la impactul pe care acestea îl vor avea în viitor. Edenred România conștientizează această realitate, iar modul său eficient de funcționare se bazează pe trei piloni importanți ai responsabilității sociale:
Aceste trei direcții au fost conturate încă de la lansarea pe piață, în urmă cu mai bine de 25 de ani.
„Am început cu un tichet de masă pe hârtie, iar acum, folosind tehnologia ca un catalizator, conectăm companii, angajați, comercianți și autorități publice din întreaga lume, într-un ecosistem 100% digital. Misiunea noastră, „Enrich connections. For good”, rezumă povestea Edenred și valorile în care credem și se traduce prin soluții care cresc nivelul de bunăstare și puterea de cumpărare a angajaților, îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor, vitalizează piața muncii și economia locală și favorizează accesul la alimente mai sănătoase, produse mai ecologice și opțiuni de mobilitate mai prietenoase cu mediul” a declarat Dana Sîntejudean, Director Zonal Europa, Middle East şi Hispanic America.
În fiecare zi, ne punem sau primim diverse etichete și jucăm diferite roluri. Aceste etichete devin vocea noastră interioară și ajung să se reflecte în ceea ce facem, iar uneori, nu este deloc simplu. Edenred sustine incluziunea și promovează un mediu în care fiecare se poate simți în siguranță, văzut, apreciat și încurajat să fie autentic.
Inițiativele Edenred din România sunt strâns legate de necesitățile comunităților locale și sunt dezvoltate independent sau în colaborare cu parteneri strategici locali.
Una dintre misiunile Edenred este îmbunătățirea calității vieții oamenilor, iar indicatorii urmăriți pentru acest pilon sunt solidaritatea, diversitatea și incluziunea. Acțiunile întreprinse în acest sens sunt:
Anul acesta, 2023 de Ideal Day, Edenred a alergat pentru incluziune și a organizat activități pentru tinerii cu dizabilități. Descoperă cum a fost atmosfera la Edenred Run 2023 și alătură-te Comunității Faptelor Bune, pentru a construi împreună un viitor mai bun.
Ca parte a planului strategic „Beyond”, în luna octombrie a anului 2022, Edenred a anunțat că își propune să atingă neutralitatea carbonului până în 2050. În acest sens, Edenred se orientează către utilizarea extinsă a serverelor virtuale și se străduiește constant să optimizeze consumul de energie.
La nivel local, Edenred derulează campanii de conștientizare și reducere a plasticului, conservării resurselor, dar și a consumului de energie și apă la birou. Compania s-a alăturat mișcării globale „Plastic free July”, unde milioane de oameni se preocupă de cum pot face alegeri mai sustenabile pentru mediu. Prin urmare, au renunțat la paharele de hârtie, de unică folosință, și au realizat tranziția de la apa îmbuteliată în sticle de plastic, la apă filtrată direct din rețea. În plus, își propun reutilizarea tuturor materialelor publicitare și transformarea acestora în genți reciclate.
Mai mult, din luna decembrie a anului 2021, Edenred a devenit primul furnizor de beneficii extrasalariale din România care oferă carduri din materiale prietenoase cu mediul (PVC reciclat în proporție de 85,5%). În același timp, susține renunțarea cu totul la plastic și conversia cât mai rapidă spre cardul virtual.
Principalul proiect al pilonului Ideal progress este Programul FOOD (Fighting Obesity through Offer & Demand). Acesta este un proiect european public-privat de amploare, demarat și coordonat de Edenred încă din anul 2009, și care se desfășoară în 11 țări ale Uniunii Europene, inclusiv în România. Scopul esențial al acestui program constă în promovarea obiceiurilor alimentare sănătoase, încurajarea ofertei de preparate sănătoase și reducerea risipei alimentare, prin amplificarea conștientizării impactului pe care alimentația îl are asupra calității vieții, atât în rândul angajaților, companiilor și restaurantelor, cât și în primele etape ale dezvoltării obiceiurilor alimentare echilibrate, respectiv în mediul școlar.
Programul Food este implementat în parteneriat cu Institutul Național de Sănătate Publică, Asociația Medicilor de Familie București și Ilfov și Camera de Comerț Americană din România. De asemenea, cuprinde și o rețea în continuă creștere de restaurante ce respectă principiile FOOD. Anual, este realizat sondajul Barometru FOOD, un studiu național coordonat de Edenred în 20 țări, destinat utilizatorilor și restaurantelor din rețeaua Edenred.
În cadrul acțiunilor de conștientizare, Edenred comunică în contextul unor zile speciale, precum Ideal Day (21 iunie) - Ziua Voluntariatului și a Solidarității la nivel de grup Edenred, Ziua Internațională de Conștientizare a Risipei Alimentare (29 septembrie) și Ziua Mondială a Alimentației (16 octombrie).
În premieră, 50 de bucătari din cantinele unităților școlare au participat, timp de trei zile, la un masterclass intensiv, sustinut de masterchef Alex Cîrțu, despre gătit sănătos și gustos pentru elevi. În avanpremieră, cei 50 de bucătari s-au inițiat în prepararea meniurilor din Ghidul cu rețete sănătoase destinate elevilor, ce va fi lansat la finalul lunii septembrie.
Dacă îți dorești să afli mai multe despre programele CSR, poți urmări Edenred Romania pe LinkedIn și pe retelele de socializare. Astfel, vei fi informat în timp real și vei putea alege cauzele în care să te implici.
Fiecare acțiune întreprinsă în sfera responsabilității sociale are o contribuție semnificativă la dezvoltarea unei lumi mai echitabile și durabile pentru noi toți. Prin eforturi colective, ne îndreptăm către o realitate în care fiecare individ își poate găsi locul în comunitate.
Edenred România își propune crearea unei vieți mai bune și mai sănătoase pentru toți membrii comunității, iar acțiunile întreprinse susțin acest lucru.
Sursa foto: Edenred România
100% din fondurile înscrise în această campanie au fost direcționate către Agenția Împreună.
Solidaritatea a făcut înconjurul lumii azi, de ziua voluntariatului la Edenred. Am sărbătorit împreună cu colegii Edenred din toate țările Grupului, a șaptea ediție a IdealDay.
Anul acesta, la fel ca anul trecut ne-am bucurat de activităţi pe parcursul întregii săptămâni. Cu ocazia #IdealWeek, fiecare zi a fost dedicată unei din cele trei direcții de responsabiideal day 1litate socială ale grupului: Ideal People, prin care ne propunem să îmbunătățim calitatea vieții; Ideal Planet, dedicată conservării mediului și Ideal Progress, unde ne axăm pe implicarea în dezvoltarea responsabilă, bunăstarea şi progresul comunităţilor în care operăm.
Mereu în minte cu valorile noastre, de Ideal Day ne-am propus să strângem 300 oameni care să alerge împreună într-o cursă caritabilă de 3km organizată de Bucharest RUNNING CLUB în sprijinul copiilor din mediile vulnerabile.
Fundaţia Agentia Impreuna are misiunea de a îmbunătăți accesul la educație incluzivă de calitate pentru toți copiii, indiferent de mediile din care provin, o misiune aliniată cu cea a Edenred de a susține diversitatea și incluziunea. În plus, este un prilej perfect de a promova sportul ca pilon central pentru o viață sănătoasă.
Aşadar, la București am alergat împreună cu clienţii şi partenerii noştri în prima cursă caritabilă organizată de Edenred România pentru acces la educație al copiilor alături de Fundația Agentia Impreuna. La Sfântu Gheorghe am dat o mână de ajutor tinerilor cu dizabilități de la Casa Iris, alături de Banca pentru Alimente Brasov
Ni s-au alăturat clienți și parteneri, iar cauza noastră a fost susținuta de Carta Diversitatii din România.
Mulţumim tuturor celor care s-au alăturat cauzei Beiersdorf Romania, La Fântâna, World Class România, Decathlon România, Bringo , Macromex, Generali, Omniasig, Federatia Bancilor pentru alimente,
În fiecare an punem umărul împreună cu cei peste 12.000 de angajați Edenred pentru o lume mai bună. În România sunt 25 de ani de când acționăm cu aceleași valori. 21 Iunie este ziua care încununează toate acțiunile noastre de peste an, în 45 de țări, cu mii de ore de voluntariat care stau dovadă că ne pasă.
Enrich connections. For good.
„Masă și clasă” este primul proiect de CSR din România ce sprijină școlile să îmbunătățească calitatea mesei calde și sănătoase pentru copii
București, 13 iunie 2023. Edenred, în parteneriat cu Asociația pentru Valori în Educație (AVE) și Asociația Școlilor Particulare (ASP), lansează „Masă și clasă”, un program pe termen lung, prin care susține 50 de școli publice, de la nivel național, pentru a-și dezvolta capacitatea managerială și pentru a reuși să atragă oportunități de finanțare. În cadrul programului, ASP România va dezvolta, în colaborare cu bucătari profesioniști, medici nutriționiști și specialiști în sănătate, un Ghid de rețete sănătoase pentru școli, care va fi prezentat, într-o primă fază, în cadrul unor workshop-uri, bucătarilor din 50 de școli și grădinițe. Ulterior, ghidul va deveni accesibil întregii rețele de unități de învățământ preuniversitar de stat și particulare, fiind disponibil gratuit în variantă online.
Inițiativa se aliniază la politicile publice europene privind accesul copiilor la o alimentație sănătoasă prin mese calde în școli și se subscrie EduFOOD, direcția strategică pentru 2023-2026, în România, a Programului FOOD (Fighting Obesity through Offer & Demand), un demers european inspirat de Edenred. FOOD este cel mai mare proiect european public-privat lansat și coordonat de Edenred în 2009, activ în 11 țări UE, inclusiv în România.
În România, aproximativ 30% dintre copiii cu vârste cuprinse între 7-9 ani sunt supraponderali, în timp ce între 15% și 20% dintre ei sunt obezi, conform unui raport al Organizației Mondiale a Sănătății publicat în anul 2022. În acest context, programul „Masă și clasă” își propune să acționeze pe cele două componente principale care contribuie cu impact la creșterea nivelului nutriției elevilor în școală: educație și îmbunătățirea calității meselor oferite copiilor în școli.
„Elevii de azi, cu acces la nutriție adecvată, sunt angajații de mâine, cu obiceiuri alimentare sănătoase. Îmbunătățirea calității meselor la copii reduce riscul de îmbolnăvire pe parcursul întregii vieți și, mai mult, îi poate determina să fie chiar cu până la 20% mai productivi ca adulți, potrivit Organizației Mondiale a Sanătații. Edenred este un susținător al nutriției echilibrate și al pauzelor de prânz, iar dacă până acum inițiativele noastre se concentrau pe angajați, prin noua direcție strategică EduFOOD, ne propunem să venim cu soluții sustenabile și resurse eficiente în adoptarea unei alimentații sănătoase și în etapele inițiale ale formării obiceiurilor alimentare echilibrate, respectiv în timpul școlii, pentru elevi. „Masă și clasă” are scopul de a genera și dezvolta soluții complementare efortului guvernamental privind alimentația sănătoasă în școli, contribuind atât la maximizarea efectelor pozitive, cât și la scalarea lor la nivel național”, a declarat Dana Sîntejudean, Director Regional Edenred Central Europe.
„Chiar dacă o parte din școlile din România primesc fondurile necesare care să asigure masa elevilor, multe dintre ele nu au reușit încă să implementeze eficient o soluție din cauza lipsei de infrastructură. Oferim directorilor de școală informații și ghidaj pentru cum să atragă fondurile de care au nevoie și cum să implementeze soluțiile potrivite în funcție de tipologia școlii pe care o conduc. Directorul fiecărei școli este un vector al schimbării pentru întreaga comunitate din care face parte, tocmai de aceea venim în sprijinul lor”, a declarat Andreea Nistor, Director Executiv al AVE.
,,Ghidul de rețete sănătoase va fi un instrument practic care va inspira unitățile de învățământ pentru realizarea meniurilor școlare. Modelele de rețete sănătoase vor fi o sursă de inspirație, ajutând școlile să ofere mese echilibrate, gustoase și în concordanță cu standardele nutriționale. Astfel, se va promova alimentația sănătoasă, eficiența și implicarea comunității în oferirea unei educații nutriționale optime pentru copii”, a declarat Christian Comșa, Președinte al ASP.
„Masă și clasă”: un model de parteneriat intersectorial în dezvoltarea de soluții alimentare pentru elevi
Programul „Masă și clasă” se va derula în două etape, iar școlile vor fi selectate printr-un apel public, care urmează să fie deschis în următoarele săptămâni. În prima etapă, vor fi identificate 50 de școli ai căror directori vor intra într-un program intens de instruire prin Academia de Leadership și Management Școlar, un program coordonat de AVE dedicat directorilor sau directorilor adjuncți din școlile, grădinițele și liceele din România. Aceștia vor învăța cum să transforme școlile pe care le conduc și să atragă fondurile nonguvernamentale și europene de care au nevoie pentru a dezvolta infrastructura necesară în școli prin care să le asigure elevilor o masă caldă în principal, dar și pentru alte provocări și oportunități care sunt legate de școală. Participanții vor lucra îndeaproape cu un mentor din sectorul de business, alături de care vor identifica punctele forte și punctele problematice din școala lorși vor învăța cum să dezvolte un plan de acțiuni prin care să aducă schimbări reale în școală.
A doua etapă a proiectului este centrată pe educație și adoptarea obiceiurilor alimentare sănătoase. Școlile vor primi suport în ceea ce privește alimentația oferită elevilor și creșterea valorii nutriționale a preparatelor, bucătarii vor participa la traininguri legate de cum pot să gătească mai sănătos și delicios pentru copii. Asociația Școlilor Particulare, în parteneriat cu Edenred, va realiza un ghid cu informații utile legate de alimentația echilibrată nutrițional, dar și o colecție de modele de bune practici în ceea ce privește meniul și rețetele sănătoase pentru elevi.
****
Despre Edenred
Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând 52 de milioane de utilizatori și 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a 950.000 de clienți corporativi în 45 de țări.
Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme dedicate angajaților), mobilitate (soluții multy-energy, mentenanță, taxe de drum, parcări și vouchere de transport) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).
În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections. For good.”, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de soft mobility.
Cei 10.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi.
În 2022, datorită activelor sale tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de aproximativ 38 de miliarde de euro, efectuat, în principal, prin aplicații mobile, platforme online și carduri.
Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40 ESG, CAC Next 20, CAC Large 60, Euronext 100, FTSE4Good și MSCI Europe.
Logo-urile şi alte denumiri comerciale menționate şi prezentate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SE, ale subsidiarelor sale sau ale unor terțe părți. Acestea nu pot fi utilizate în scopuri comerciale fără acordul prealabil scris al proprietarilor lor.
25 de ani în România
Anul acesta, Edenred aniversează 25 de ani de activitate în România. În această perioadă, compania s-a adaptat continuu pentru a răspunde nevoilor în continuă schimbare ale consumatorilor, evoluției tehnologice și schimbărilor economice și sociale, devenind principala platformă digitală pentru servicii și plăți din România, cu soluții 100% digitale pentru angajați, companii, comercianți și administrație, conectate într-un ecosistem simbiotic. Edenred continuă să fie un actor social responsabil, promovând soluții virtuoase din punct de vedere social, economic și ecologic, plasând astfel principiile ESG în centrul tuturor activităților sale.
Despre Asociația pentru Valori în Educație (AVE)
Asociația pentru Valori în Educație (AVE) este o organizație non-profit, al cărei principal obiectiv este acela de a aduce sistemul educațional din România în top 10 din Europa, până în 2035. Programele coordonate de AVE sunt Edu Networks, Academia de Leadership și Management Școlar, ALFABETAR și HumanKind. Detalii complete pot fi găsite pe site-ul www.ave-romania.ro.
Despre Asociația Școlilor Particulare (ASP)
Asociația Școlilor Particulare (ASP) este structura asociativă reprezentativă la nivel național a unităților particulare de învățământ, cu un total de 306 membri, grădinițe, școli primare, gimnaziale și licee, înființată în anul 2020 pentru a reprezenta și sprijini unitățile de învățământ preuniversitar cu finanțare privată din România. ASP promovează standarde ridicate de calitate în educație și susține colaborarea și schimbul de bune practici între unitățile de învățământ preuniversitar. ASP are ca obiectiv principal creșterea performanței și sustenabilității școlilor din România pentru a asigura copiilor experiențe de învățare bazate pe performanță academică și pe dezvoltarea abilităților și competențelor pentru viață. (www.asp-romania.ro)
Contact de presă Edenred România
Alexandra Chivu Andreea Apostu
PR Manager Senior Media Associate
M. 0740.121.532 M. 0740.101.145
Edenred, liderul pieței beneficiilor extrasalariale din România, este implicat în susținerea mamelor care provin din grupuri vulnerabile, în calitate de unic partener al programului guvernamental „Sprijin pentru nou-născuți”, după ce a câștigat procedura de achiziție publică derulată în prima parte a acestui an. Începând cu luna mai și până la finalul anului, peste 10.000 de mame vor beneficia, în primele 3 luni de la nașterea copiilor, de sprijin financiar în valoare de 2.000 lei/beneficiar pentru trusouri, suma fiind acordată prin carduri dedicate (tichete sociale pe suport electronic). Scopul principal al programului este de a veni în ajutorul mamelor cu resurse financiare limitate.
„Sprijin pentru nou-născuți” face parte din programul operaţional „Ajutorarea persoanelor Defavorizate”, etapa 2014-2020 (POAD), și este co-finanţat din Fondul de Ajutor European destinat celor mai Defavorizate Persoane (FEAD). Programul este derulat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) pentru a răspunde nevoilor punctuale ale femeilor și copiilor care fac parte din categorii vulnerabile. Direcțiile de acțiune vizează cele mai dezavantajate mame din punct de vedere socioeconomic, care au născut începând cu anul 2022. Sunt incluse mamele singure, care se află în situaţie de risc, aflate temporar în situaţii critice de viaţă, inclusiv victime ale calamităţilor, ale violenţei domestice, persoane dependente sau care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate.
„Primele luni din viața unui bebeluș sunt vitale. De aceea este necesar să fie îndeplinite nevoile fizice și emoționale ale acestuia pentru o dezvoltare armonioasă pe termen lung. Suntem onorați că suntem implicați în acest program guvernamental, prin care se evită manifestarea riscului de sărăcie extremă în rândul populaţiei celei mai expuse. Programul „Sprijin pentru nou-născuți” ne permite să oferim cel mai eficient instrument prin care mamele aflate în situații de deprivare materială să aibă suportul necesar, potrivit nevoilor specifice fiecărei familii, astfel încât să poată trece cu bine de această etapă.”, a declarat Ovidiu Bîrsă, Director Comercial Edenred România.
„Mamele au nevoie de sprijin emoțional și fizic în primele luni de la nașterea copilului, care necesită multă atenție și grijă. Iar temerile de ordin financiar ar trebui să fie ultima lor precopare. Tocmai de aceea, Guvernul a decis să le vină în sprijin prin această măsură decontată exclusiv din bani europeni, pentru a asigura un start bun în viață pentru copiiilor. Și nu ne oprim la acest sprijin de 2.000 de lei. Vă anunț în premieră că, prin intermediul Programului Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027, vom continua să acordăm ajutorul anual, în următorii patru ani”, a declarat Marcel Boloș, Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.
„Mastercard este un partener de încredere al administrației publice pentru proiecte de digitalizare, integrare de noi tehnologii sau implementare de scheme de sprijin pentru categoriile defavorizate de populație. Prin aceste inițiative ne propunem să contribuim la creșterea gradului de incluziune și educație financiară în România și la construirea unei economii digitale sustenabile, în care toată lumea să aibă acces egal la resurse, atât din punct de vedere cunoștințe, cât și infrastructură, pentru a-și atinge bunăstarea personală”, a declarat Elena Dincă, Head of Sales for Financial Institutions, Merchants and Government Segments, Mastercard.
Cardurile Edenred „Sprijin pentru nou-născuți” vor fi livrate în luna mai către instituțiile prefectului, urmând ca acestea să fie distribuite către autorităţile administraţiei publice locale de pe raza teritorială unde îşi au domiciliul sau reşedinţa mamele, în baza listelor de beneficiari eligibili realizate de fiecare prefectură. Condițiile de eligibilitate pentru a intra în posesia acestor tichete vizează venitul lunar net pe membru de familie, dar și prezentarea certificatului de naștere al copilului.
Tichetele sunt valabile până la finalul anului 2023 și pot fi folosite doar pentru plăți (nu și retrageri la ATM), exclusiv pentru achiziția de scutece, produse alimentare destinate bebelușilor aflați în primele luni de viață sau articole medicale și sanitare pentru copil și pentru mamă de la comercianţii parteneri Edenred.
******
Despre Edenred
Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând 52 de milioane de utilizatori și 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a 950.000 de clienți corporativi în 45 de țări.
Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme dedicate angajaților), mobilitate (soluții multy-energy, mentenanță, taxe de drum, parcări și vouchere de transport) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).
În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections. For good.”, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de soft mobility.
Cei 10.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi.
În 2022, datorită activelor sale tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de aproximativ 38 de miliarde de euro, efectuat, în principal, prin aplicații mobile, platforme online și carduri.
Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40 ESG, CAC Next 20, CAC Large 60, Euronext 100, FTSE4Good și MSCI Europe.
Logo-urile şi alte denumiri comerciale menționate şi prezentate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SE, ale subsidiarelor sale sau ale unor terțe părți. Acestea nu pot fi utilizate în scopuri comerciale fără acordul prealabil scris al proprietarilor lor.
25 de ani în România
Anul acesta, Edenred aniversează 25 de ani de activitate în România. În această perioadă, compania s-a adaptat continuu pentru a răspunde nevoilor în continuă schimbare ale consumatorilor, evoluției tehnologice și schimbărilor economice și sociale, devenind principala platformă digitală pentru servicii și plăți din România, cu soluții 100% digitale pentru angajați, companii, comercianți și administrație, conectate într-un ecosistem simbiotic. Edenred continuă să fie un actor social responsabil, promovând soluții virtuoase din punct de vedere social, economic și ecologic, plasând astfel principiile ESG în centrul tuturor activităților sale.
Contact de presă Edenred România
Alexandra Chivu Andreea Apostu
PR Manager Senior Media Associate
M. 0740.121.532 M. 0740.101.145
București, 22 mai 2023. Edenred a lansat cea de-a șasea ediție a studiului anual Benefit, ce analizează evoluția și tendințele actuale din industria beneficiilor extrasalariale din România.
Topul celor mai dorite beneficii extrasalariale în anul 2022 a rămas același ca în anul precedent, înregistrând însă creșteri semnificative la nivel de preferințe în rândul angajaților: cadourile – beneficii în natură (28%, cu o creștere de 44% față de 2021), turismul intern, prin voucherele de vacanță (25%, cu o creștere de 50% față de 2021) și cadourile oferite pentru ocazii speciale (15%, cu o creștere de 39% față de 2021). Următorul beneficiu preferat de angajați este reprezentat de telemuncă, acesta fiind un beneficiu care a aparut anul trecut, fiind folosit și pentru plata utilităților, într-o perioadă în care costurile au crescut semnificativ, devansând beneficiile din zona de sănătate, care acum completează top cinci. Topul exclude cardul de masă, care rămâne în continuare beneficiul #1 preferat de angajații din România.
„Experiența angajatului, sănătatea fizică, starea de bine și flexibilitatea sunt doar o parte din domeniile importante pentru clienții noștri. Observăm două tendințe care se conturează: nevoia angajaților de a avea acces la beneficii extrasalariale diverse și faptul că flexibilitatea acestora este cheia retenției angajaților. Dacă le analizăm individual, angajații au traversat în 2022 mai multe perioade de instabilitate, atât financiară, cât și socială. În acest context, 25% dintre angajați au declarat că beneficiile extrasalariale sunt la fel de importante ca măririle salariale și au apreciat impactul pozitiv al acestora asupra venitului lunar. De cealaltă parte, angajatorii au venit în întâmpinarea acestor nevoi și, pe lângă majorarea valorii tichetului de masă, multe companii au crescut nivelul de flexibilitate în ceea ce privește bugetul de beneficii. Dacă în 2022, bugetul mediu de beneficii extrasalariale alocat de companii a fost de 696 RON/lună per angajat, în creștere cu 11% față de 2021, în 2023 estimăm o creștere până la peste 800 RON.”, declară Ștefan Toderiță, Strategy & Development Director Edenred România.
Evoluția bugetului de beneficii flexibile în funcție de sectoarele de activitate
Toate sectoarele de activitate din România au înregistrat creșteri în ceea ce privește bugetele de beneficii flexibile oferite angajaților. Astfel, pe primul loc se clasează companiile din zona serviciilor financiare, cu un buget mediu acordat de 792 RON/lună per angajat, fiind sectorul cu cea mai mare creștere comparativ cu 2021, când bugetul mediu lunar alocat era de 622 RON/angajat. Pe locul doi, la fel ca în 2021, sunt companiile din IT & Software, care au înregistrat o creștere a bugetului mediu lunar alocat de la 676 RON/angajat la 726 RON/angajat, iar locul trei este ocupat de companiile de servicii, unde angajatorii au alocat un buget mediu de 723 RON/lună per angajat. Pe ultimele locuri se clasează companiile din Construcții, cu o medie de 408 RON/lună per angajat, și sectorul Sănătate și asistență socială, cu un buget mediu de 415 RON/lună per angajat.
Cu o medie de 2.7 beneficii flexibile (excluzând tichetele de masă) obținute lunar de către clienții Edenred, se poate observa că flexibilitatea devine tot mai importantă, indiferent de sectorul de activitate. Această tendință reflectă evoluția constantă a nevoilor angajaților și necesitatea dezvoltării unor pachete de beneficii care să adreseze aceste nevoi. Angajații din sectorul Finanțe & servicii accesează lunar, în medie, un număr de 3.3 beneficii flexibile, fiind urmați de angajații din IT & Software, cu o medie de 3.0 beneficii flexibile și de angajații din Producție și industrie, cu o medie de 2.3 beneficii flexibile.
Generații diferite, interese diferite
Flexibilitatea beneficiilor este noua normă pentru toate cele patru generații de angajați active pe piața muncii, toți clienții Edenred accesând cel puțin 2 beneficii flexibile în fiecare lună. Topul este condus de Millenials (1981-1995), cu un număr mediu de 3.0 beneficii, urmat de Generația X (1961-1980), cu 2.8 beneficii în medie, și de Generația Z (>1995), cu un număr mediu 2.7 beneficii. Ultimul loc revine angajaților din generația Baby Boomers (1945-1960), cu o medie de 2.5 beneficii.
În funcție de generație, preferințele privind beneficiile sunt diferite. În timp ce cardul de masă rămâne în continuare cel mai dorit beneficiu al tuturor angajaților români, Generația Baby Boomers și Generația X preferă mai mult călătoriile prin accesarea beneficiilor din zona de Turism (13,7%, respectiv 13,2%), dar prezintă interes și spre sănătate și planificarea pensiilor (4,9%, respectiv 5,5%). Millenials și Generația Z se axează mai mult pe cadouri (13,1%, respectiv 14,1%), dar le place și să călătorească (10,9%, respectiv 6,7%). Aceștia accesează, totodată, și beneficii din zona de Telemuncă (4,7%, respectiv 4,1%), ceea ce indică importanța pe care a câștigat-o acest beneficiu în ultimul an, în contextul fenomenului global „Marea Reașezare” - The Great Reshuffle, care a determinat mulți angajați să demisioneze sau să își caute un alt loc de muncă unde este permisă munca în sistem hibrid.
În funcție de gen, preferințele în materie de beneficii sunt aproape aceleași, variind însă nivelul de accesare. Femeile prioritizează călătoriile (11.3%), cadourile (beneficii în natură - 10.5%, ocazii speciale – 8.3%) și sănătatea (4.8%), în timp ce bărbații au ca priorități cadourile (beneficii în natură – 14.3%, ocazii speciale – 5.7%), călătoriile (10.2%) și sănătatea (3.7%).
Noutățile din platforma Benefit by Edenred
Platforma Benefit by Edenred, introduce o serie de noi funcționalități, ca raspuns la nevoile din ce în ce mai diverse ale angajaților. Benefit Club este ecosistemul în care clienții Edenred pot beneficia de toate ofertele puse la dispoziție, în funcție de nevoile lor, de la oferte speciale la diferiți parteneri, până la programe de cashback și de wellbeing create special pentru ei. Totodată, clienții au acum posibilitatea de a marca toate produsele favorite și de a le salva în lista de Dorințe, până în momentul în care se decid să le acceseze.
Au fost adăugate noi beneficii, precum Sport, angajații având posibilitatea să achiziționeze un abonament la o sală de sport sau un abonament pentru alte activități sportive cu 0 impozit, în limita a 400 euro pe an, și parteneriatul cu Pluria pentru munca de oriunde, care oferă acces la cele mai frumoase spații de co-working (hub-uri) din țară într-o singură rețea.
Ecosistemul de soluții din platforma Benefit by Edenred urmează să fie extins și prin parteneriatele cu Salarium, angajații având posibilitatea să retragă avansul salarial direct din platforma Benefit by Edenred, și Bankata, prin intermediul căruia este oferit accesul la o comparație și analiză a tuturor produselor financiare disponibile în România – de la credite la conturi curente sau oportunități de investiții, astfel încât angajații care doresc să acceseze astfel de servicii să poată consulta ofertele și să ia cea mai bună decizie, în acord cu nevoile lor, susținând în același timp și zona de educație financiară. Totodată, prin parteneriatele cu SanoPass și Atlas au fost extinse ofertele pentru soluții de wellbeing și sănătate digitală, angajații având acces constant la informații validate științific, autorizate și verificate de specialiști, pentru a-și îmbunătăți starea de sănătate fizică, mentală și emoțională.
***
Despre Edenred
Edenred este lider de piață ca platformă digitală pentru servicii și plăți și este partenerul de zi cu zi la locul de muncă, conectând 52 de milioane de utilizatori și 2 milioane de comercianți parteneri prin intermediul a 950.000 de clienți corporativi în 45 de țări.
Edenred oferă soluţii de plată cu destinaţii specifice pentru alimentaţie (cardurile de masă), stimulente (carduri cadou, platforme dedicate angajaților), mobilitate (soluții multy-energy, mentenanță, taxe de drum, parcări și vouchere de transport) și plăți corporative (carduri de plată virtuale).
În concordanţă cu misiunea grupului, „Enrich connections. For good.”, aceste soluții sporesc bunăstarea și puterea de cumpărare a utilizatorilor. Îmbunătățesc atractivitatea și eficiența companiilor și animă piața muncii și economia locală. De asemenea, favorizează accesul la o alimentație mai sănătoasă, produse mai sustenabile și soluții de soft mobility.
Cei 10.000 de angajați ai Edenred se angajează să facă din lumea muncii un ecosistem conectat, mai sigur, mai eficient și mai responsabil în fiecare zi.
În 2022, datorită activelor sale tehnologice globale, Grupul a gestionat un volum de afaceri de aproximativ 38 de miliarde de euro, efectuat, în principal, prin aplicații mobile, platforme online și carduri.
Edenred este cotată la bursa de valori Euronext Paris și inclusă în următorii indicatori: CAC 40 ESG, CAC Next 20, CAC Large 60, Euronext 100, FTSE4Good și MSCI Europe.
Logo-urile şi alte denumiri comerciale menționate şi prezentate în acest comunicat de presă sunt mărci înregistrate ale Edenred SE, ale subsidiarelor sale sau ale unor terțe părți. Acestea nu pot fi utilizate în scopuri comerciale fără acordul prealabil scris al proprietarilor lor.
25 de ani în România
Anul acesta, Edenred aniversează 25 de ani de activitate în România. În această perioadă, compania s-a adaptat continuu pentru a răspunde nevoilor în continuă schimbare ale consumatorilor, evoluției tehnologice și schimbărilor economice și sociale, devenind principala platformă digitală pentru servicii și plăți din România, cu soluții 100% digitale pentru angajați, companii, comercianți și administrație, conectate într-un ecosistem simbiotic. Edenred continuă să fie un actor social responsabil, promovând soluții virtuoase din punct de vedere social, economic și ecologic, plasând astfel principiile ESG în centrul tuturor activităților sale.
***
Contact de presă Edenred România
Alexandra Chivu Andreea Apostu
PR Manager Senior Media Associate
M. 0740.121.532 M. 0740.101.145
achivu@golin.ro aapostu@golin.ro
Încă nu oferi carduri de masă angajaților tăi? Solicită o ofertă personalizată pe nevoile afacerii tale
Sau discută direct cu un consultant financiar Edenred pentru a primi mai rapid o ofertă personalizată.
Abonează-te la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu ultimii comercianți la care poți plăti cu cardul de masă Edenred și ce promoții și oferte exclusive avem pentru tine.
În curând vei primi pe email oferte speciale pentru a fi la curent cu promoțiile și ofertele exclusive la restaurantele partenere.